pellevavare_karriar

Vi söker en ny medlem till Pellevävare Teamet

Head of Customer Service

I början på 60-talet introducerades en aldrig tidigare skådad frottékvalitet på den svenska marknaden. Skuren frotté med sådan lyster i färgerna och sådan sammetsmjuk känsla att textilbranschen helt togs på sängen – detta var långt ifrån det svenska ”lagom” och marknadsfördes under namnet Pellevävare.

60 år senare är Pelle Vävare fortfarande ett varumärke som är vida omtalat för sina morgonrockar, handdukar och den kompromisslösa attityden till kvalitet. Nu påbörjar Pelle Vävare en ny resa när vi öppnar upp vår internationella e-handel för att erbjuda kunder i resten av Skandinavien och norra Europa våra fantastiska produkter.

Vi söker fler medarbetare

Bolaget går nu in i en mycket stark tillväxtfas vilket gör att vi behöver bredda teamet med fler medarbetare. Vi söker en energisk person som har förmågan att prioritera och navigera i en en hektisk vardag. Bolaget växer snabbt vilket innebär att rutiner behöver skapas längs vägen för att alltid sätta kunden i första rummet och alltid överleverera på kundernas redan högt ställda förväntan. Det betyder att våra nya medarbetare behöver kunna leverera i ett organiserat kaos men samtidigt förbättra och  skapa struktur för framtiden.  

Ansvarsområden

Arbetet sker i högt tempo med exceptionell servicegrad och är uppdelat i två delar: kundkommunikation och att operativt sköta logistik och leverans ut till kunder och återförsäljare: 

  • Ansvarig för inkommande kundfrågor via telefon och mejl
  • Hantering och uppföljning av reklamationer och returer
  • Inventering och prismärkning av varor
  • Packa upp inkommande leveranser samt packa kundorder 
  • Beställa förpackningsmaterial och hantera fraktbolagen
  • Produktrådgivning och återkoppling till produktutvecklingen

Kvalifikationer

Vi söker dig som är lyhörd, gillar att lösa problem och brinner för en bra kundupplevelse. 

  • Du vill leverera en kundtjänst i världsklass. Tycker om att göra det lilla extra för kunden
  • Du är en god kommunikatör i svenska och engelska i både tal och skrift
  • Det är meriterande med kunskap i antingen tyska, norska, danska eller finska
  • Arbetslivserfarenhet inom servicesektorn eller detaljhandeln
  • Du har mycket god vana att jobba med datorer, mejlklienter som Gmail eller Officepaket
  • Vi vill att du har minst gymnasieutbildning,

Övrig information

Placering: Strängnäs

Tillträde: Snarast

Omfattning: 75% till en början med ambitionen att gå upp till 100% så snart som möjligt.

Urval och intervjuer sker löpande varpå tjänsten kommer att tillsättas så snart vi har funnit rätt kandidat. Mejla därför ditt CV samt personliga brev till lisa@pellevavare.se vid intresse.